قیمت خرید انواع دنده های گیربکس ماشین آلات سنگین ، سبک و راهسازی ( فروشنده دنده گیربکس بنز ده تن در تهران و اصفهان)

شرکت تولیدی پادما توزیع کننده دنده گیربکس بنز ده تن

از آن جایی که دنده های گیربکس ، به طور مستقیم در حرکت خودرو تاثیرگذار هستند ، از قطعات بسیار مهم ، حیاتی و آسیب پذیر خودرو محسوب می شوند. همین امر سبب شده بخشی از فعالیت شرکت تولیدی قطعات و لوازم یدکی پادما در اصفهان بر تولید انواع دنده گیربکس برای ماشین آلات سنگین از جمله بنز ده تن متمرکز شود تا گامی در جهت استقلال صنعت خودروسازی و قطعات آن بردارد. 

پادما که از بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده های قطعات و لوازم یدکی ماشین های سنگین ، سبک و راهسازی می باشد ، با تکیه بر دانش و تخصص مهندسین داخلی و استفاده از جدیدترین تجهیزات و بروزترین تحلیل ها ، توانسته در جهت تولید لوازم یدکی خودرو در داخل کشور اقدام نماید. این شرکت تولیدی بزرگ علاوه بر جذب مشتری در داخل کشور ، نظر بسیاری از کشورها در سطح خاورمیانه ، افغانستان و پاکستان را به خود جلب نموده که این امر سبب صادرات قطعات و تولیدات پادما گردیده است.  قیمت مقرون به صرفه در کنار کیفیت برابر با استانداردهای بین المللی ، این افتخار را نصیب شرکت تولیدی پادما نموده که در رقابت با برترین سازنده های خارجی قرار بگیرد.

دنده گیربکس تولیدی در پادما چه مزایایی نسبت به رقبا دارد؟

مهم ترین مزیت دنده گیربکس های پادما را می توان تولید و کنترل آن با مجهزترین دستگاه های تحت نظارت ZF آلمان دانست. ZF ، از بزرگترین شرکت های طراح و سازنده اکسل و گیربکس ماشین آلات سنگین از جمله انواع کامیون ، اتوبوس و ماشین آلات راه سازی و کشاورزی در جهان است. شهرت ZF به واسطه طراحی ، پژوهش ، تجهیزات پیشرفته و فعالیت های تولیدی در صنعت خودروسازی می باشد.  پادما نیز با توجه به استفاده از این تجهیزات و دستگاه های تحت نظارت ZF ، در تولید و توزیع انواع گیربکس ماشین آلات سنگین از جمله دنده گیربکس بنز ده تن بسیار موفق بوده است.

دیگر مزیت دنده گیربکس تولید شده پادما استفاده از قطعات و گیربکس کامل در خط تولید خودروسازهای داخلی می باشد.

با کلیک ، می توانید  انواع گیربکس و دنده گیربکس در پادما را مشاهده کنید.

این مزایا در کنار استفاده از دانش و تخصص ، آنالیز و آزمایش های فنی و به کارگیری نیروهای مستعد ، سبب برتری دنده گیربکس های پادما نسبت به رقبا گردیده است.

درباره ی گیربکس بیشتر بدانیم:

قطعا می دانید که نیرو و گشتاور توسط موتور خودرو تولید می شود. حال این نیرو چگونه به چرخ ها منتقل می شود ؟ گیربکس یا جعبه دنده وظیفه این انتقال ، تنظیم و کنترل نیرو را بر عهده دارد. با توجه به این که هر موتور میزان مشخصی نیرو و گشتاور تولید می کند ، گیربکس بدون افزایش دور موتور ، سرعت دلخواه راننده را به چرخ ها منتقل می کند.

هم چنین گیربکس ها ، از ایجاد سرعت های ناخواسته در شرایط مختلف جاده ای به ویژه در سراشیبی ها جلوگیری می کنند.

ایجاد قدرت حرکت معکوس و کنترل جهت خودرو به عقب یا جلو ، از دیگر وظایفی است که گیربکس ها انجام می دهند.

در مواقعی که نیاز به فعالیت موتور بدون حرکت خودرو باشد ، عملیات توقف نیروی موتور به چرخ ها توسط گیربکس صورت می گیرد.

قیمت قطعات یدکی و دنده گیربکس بنز ده تن
قیمت قطعات یدکی و دنده گیربکس بنز ده تن

اجزا و قطعات گیربکس را بشناسیم:

مانند سایر لوازم خودرو ، گیربکس ها نیز از اجزا و قطعات متعددی تشکیل شده اند.

  • چرخ دنده ها از مهم ترین اجزای آن می باشد. در واقع در گیربکس ها ، تعداد زیادی چرخ دنده بر روی هم سوار هستند که هر کدام از آن ها نشانگر یکی از دنده ها در داخل کابین ماشین می باشد. همه گیربکس ها دارای چرخ دنده هستند ، اما تعداد نوع آن ها با توجه به نوع خودرو متفاوت است.
  • از دیگر اجزای گیربکس می توان به پوسته گیربکس اشاره نمود که از چدن ریخته گری ساخته شده است و چرخ دنده ها ، یاتاقان ، و محورها را در حود جای داده است.
  • شافت ورودی یا محور کلاچ ، محور محرک گیربکس می باشد و از طریق کلاچ با موتور خودرو در ارتباط است.
  • وظیفه انتقال گشتاور از محور محرک به محرو متحرک بر عهده شافت واسط یا محور زیر است.
  • شافت خروجی یا محور اصلی به واسطه چرخ دنده و یاتاقان ها با محور واسط در ارتباط هستند.
  • یاتاقان یا بیرینگ گیربکس که چرخ دنده هماهنگ کننده نام دارد ، با حرکت کشویی به سمت چرخ دنده می رود و با آن چفت می شود و فعالیت می کند.
  • بیرونی ترین بخش گیربکس ، دسته دنده نام دارد. این دسته دنده با توجه به نوع خودرو اتوماتیک یا دستی می باشد.
  • کاسه نمد یا عایق نشت نیز از دیگر اجزای گیربکس است که از یاتاقان و روغن درون آن در برابر نفوذ ذرات گرد و غبار جلوگیری می کند.
فروشنده انواع دنده گیربکس
فروشنده انواع دنده گیربکس

چه عواملی سبب خرابی گیربکس می شود ؟

عوامل آسیب به گیربکس ها با توجه نوع دستی یا اتوماتیک بودن ، متفاوت می باشد.

  • اگر جعبه دنده دستی دچار نشت روغن شد ، نشانه بسیار مهم خرابی گیربکس دستی می باشد.
  • شنیدن صدای غیرعادی که ممکن است به علت کمبود روغن جعبه دنده صورت گیرد ، از دیگر نشانه های آسیب گیربکس می باشد.
  • اگر جعبه دنده بیش از اندازه گرم شود ، حتما روغن جعبه دنده یا گیربکس دچار آسیب شده است ؛ زیرا یکی از وظایف روغن جعبه دنده خنک نگاه داشتن جعبه دنده می باشد.
  • عدم تعویض آسان دنده ها نیز می تواند نشانه آسیب گیربکس باشد. البته قبل از آن باید از سلامت کلاچ خودرو اطمینان حاصل شود.
  • پرش دنده و لرزش غیرعادی دسته دنده نیز از دیگر نشانه های خرابی گیربکس است.

با دیدن این نشانه ها ، حتما باید نسبت به تعمیر یا تعویض گیربکس و قطعات آن اقدام شود تا از رسیدن آسیب جدی به موتور خودرو جلوگیری شود. یکی از بزرگترین تولید کننده و توزیع کننده های قطعات یدکی و انواع دنده گیربکس بنز ده تن ، شرکت تولیدی پادما می باشد که بسیار موفق عمل نموده و با اعتماد به آن می توانید قطعه ای با کیفیت و استاندارد با قیمت عالی خریداری کنید.

آدرس: اصفهان- خیابان امیرکبیر- ساختمان پادما

شماره تماس: 33112-031     و  8-36651621-031

آدرس اینستاگرام: www.instagram.com/padmairan  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *