خرید انواع رینگ پیستون موتور خودرهای سنگین (رینگ پیستون بنز ده تن و مایلر ، کوماتسو ، هوو و خاور) :

تولید کننده قطعات یدکی ماشین آلات سنگین

برند تجاری پادما که از بزرگترین شرکت های تهیه و توزیع قطعات یدکی خودروهای سبک ، سنگین ، راهسازی و تراکتور است ، توزیع کننده و تولید کننده رینگ پیستون موتور ماشین های سبک و سنگین می باشد. پادما، نمایندگی فروش انواع رینگ پیستون بنز ده تن و مایلر ، هوو ، کوماتسو و خاور را بر عهده دارد.  ما مفتخر هستیم که توانسته ایم با انجام بروزترین تحقیقات ، آزمون و تست قطعات ، از برترین فروشنده های رینگ پیستون خودروهای سنگین و سبک در سطح ایران و خاورمیانه باشیم و گام بزرگی در جهت افزایش کیفیت قطعات داخلی و کسب استانداردهای بین المللی برداریم.

توجه داشته باشید که رینگ پیستون ها در سه نوع استاندارد ، تعمیر اول و تعمیر دوم در پادما به فروش می رسد. در جهت حفظ سطح ارتقای کیفیت کالا و خدمات ، تمامی قطعات پس از موفقیت در آزمون های غیرمخرب که بر روی آن ها انجام می شود ، عرضه و توزیع می شوند.

جهت مشاهده انواع رینگ پیستون موتور خودروهای سنگین در شرکت پادما کلیک کنید.

رینگ پیستون موتور را بیشتر بشناسیم:

همان طور که می دانید ، پیستون به تنهایی نمی تواند سیلندر را درزبندی کند ، بخشی در ناحیه فوقانی پیستون جهت نصب رینگ پیستون موتور تعبیه می کنند تا این درزبندی را انجام دهد. رینگ های پیستون اصولا از جنس چدن خاکستری می باشند. این فلز ، نسبت به گرما حساسیت بالایی ندارد و قابلیت ارتجاعی بالایی دارد.

عاملی که در تعداد رینگ در هر پیستون موثر است ، نوع موتور و تراکم مورد نظر است که این عدد از 3 تا 5 متغیر می باشد. موتورهای دیزلی به 5 تا 7 رینگ و موتورهای بنزینی معمولی به 3 تا 4 رینگ در هر پیستون نیاز دارند.

نکته قابل توجه که باید در مورد رینگ پیستون بدانید، انواع رینگ پیستون می باشد که بسته به محل قرارگیری و کاری که انجام می دهد ، به دو نوع رینگ فشاری یا متراکم و رینگ روغنی یا کم تراکم تقسیم می شوند.

  • رینگ پیستون متراکم ، از نشت گاز از کنار پیستون ، هنگام تراکم و قدرت آن جلوگیری می کند. این رینگ در سطح داخلی سیلندر و در شیارهای نزدیک به سر پیستون قرار داده می شود. عمل انبساط در رینگ های متراکم یا فشاری به سمت بیرون انجام می شود که این امر باعث می شود رینگ به دیواره سیلندر بچسبد و از نشت گاز جلوگیری کند.
  • رینگ پیستون روغنی که وظیفه کنترل پخش روغن روی دیواره سیلندر را بر عهده دارد ، اصولا دارای شیار می باشد. این رینگ در بالای انگشتی پیستون یا شیار نزدیک به انتهای بدنه پیستون قرار می گیرند. برای کنترل مصرف روغن ، درپشت این رینگ ها ، منبسط کننده های فنری قرار داده می شود.
توزیع کننده قطعات یدکی و رینگ پیستون
توزیع کننده قطعات یدکی و رینگ پیستون

آیا می دانید رینگ پیستون چه نقشی در موتور ایفا می کند ؟

از مهم ترین وظایف رینگ پیستون می توان به کاهش حداقلی سطح تماس بین پیستون و جداره سیلندر اشاره کرد. هم چنین از ایجاد اصطکاک بین پیستون و سیلندر جلوگیری می کند و به کاهش زمان فرسودگی آن کمک می کند.

سایر ویژگی های رینگ پیستون موتور عبارتند از :

  • کنترل روغن و روغن کاری بین دیواره سیلندر و پیستون
  • جلوگیری از نشت گاز اطراف پیستون و آب بندی محفظه احتراق
  • جلوگیری از ورود روغن به محفظه احتراق و جمع آوری آن
  • انتقال گرما از پیستون به جداره سیلندر
فروشنده قطعات و لوازم یدکی اصفهان
فروشنده قطعات و لوازم یدکی اصفهان

چه زمانی باید رینگ پیستون موتور تعویض شود؟

از مهم ترین و شایع ترین دلایل باز کردن موتورها ، شکستگی و آسیب دیدن رینگ پیستون ها می باشد که سبب کاهش توان موتور و تغییر صدای موتور می شود. پس باید به سرعت تعویض شوند چرا که کارکردن موتور با رینگ شکسته سبب ایجاد آسیب های جدی به سیلندر می شود.

با تعویض به موقع روغن،  فیلتر روغن و روانکاری پیستون ها، از ایجاد شکستگی در رینگ های پیستون و آسیب به بخش های مختلف موتور جلوگیری می شود. چرا که عدم توجه به این موضوع ، سبب ایجاد اصطکاک در اجزای موتور و ایجاد آسیب و شکستگی در بخش های مختلف به ویژه در رینگ های پیستون می شود.

آدرس شرکت تولیدی قطعات یدکی خودروهای سنگین : اصفهان- خیابان امیرکبیر- ساختمان پادما

شماره تماس: 33112-031     و  8-36651621-031

آدرس اینستاگرام: www.instagram.com/padmairan  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *