قیمت فروش انواع لوازم سگدست ماشین سنگین ، سبک و سواری برند پادما (خرید لوازم یدکی سگدست بنز ده تن و مایلر)

لوازم یدکی و سگدست انواع خودرو سنگین

از بزرگترین تولید کننده های قطعات یدکی خودررهای سبک و سنگین ، راهسازی و تراکتور می توان به شرکت تولیدی و صنعتی پادما اشاره نمود. پادما ، با انجام بروزترین تست ها و آزمون های غیرمخرب و با بکارگیری نیروهای مستعد ، اقدام به تولید داخلی قطعات یدکی با بالاترین سطح کیفیت نموده است و گامی در جهت حذف قطعات بی کیفیت و غیراستاندارد موجود در بازار نموده است. می توان گفت که شرکت بزرگ پادما ، از برترین تولید کننده ها و فروشنده های لوازم سگدست بنز ده تن و مایلر در سطح ایران و خاورمیانه می باشد که در بالاترین سطح کیفیت قرار دارد.

ویژگی های لوازم سگدست تولید شده توسط پادما :

از آن جایی که قطعات ماشین های سنگین با توجه به استهلاک بالا ، بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند، باید نسبت به تعویض قطعات آن اقدام شود و به سرعت قطعات و لوازم چک شوند. با توجه به اینکه استفاده از قطعات و لوازم یدکی مرغوب ، به بهبود عملکرد خودروها کمک می کند ، پس باید با اطمینان از کیفیت بالا و استاندارد، قطعات فنی خریداری شوند.. قطعات و لوازمی که در پادما تولید می شود ، در کنار قیمت مقرون به صرفه ، از نظر کیفیت  با نمونه های خارجی در رقابت هستند. از مهم ترین ویژگی ها در تولید لوازم سگدست در پادما، استفاده از متریال MO40 می باشد.

متریال MO40 ، در واقع فولاد آلیاژی مولیبدن کروم دار است که در صنعت و ساخت قطعات و تجهیزات صنعتی کاربرد فراوانی دارد. این متریال برای ساخت قطعاتی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد که تحت فشار ، ضربه و حرارت بالا قرار دارند. این آلیاژ دارای مقاومت به سختی و توان کششی بسیار بالایی می باشد و همین امر سبب شده در ساخت لوازم سگدست از جمله بوش های محوری مورد استفاده قرار گیرد. از دیگر ویژگی های این آلیاژ ، قابلیت جوش بالا است که در ساخت بوش های بی متال بسیار مورد توجه می باشد. بوش هایی که در شرکت صنعتی و تولیدی پادما ، تولید و توزیع می شوند ، بوش های بی متال هستند.

بوش های مایلر بی متال و بدون درز ، از جمله قطعاتی است که پادما در زمینه تولید آن فعالیت گسترده دارد. بی متال در واقع از جوش دو فلز ناهمجنس با ضریب انبساط متفاوت ساخته می شود. برای ساختن بوش های بی متال ، دو قطعه فلز در حالت گرم به گونه ای به هم پرس می شود که در نهایت کار، یک تکه دیده می شود.

برای مشاهده لوازم سگدست و انواع بوش های محوری در پادما کلیک کنید.

لوازم سگدست بنز مایلر و ده تن
لوازم سگدست بنز مایلر و ده تن

سگدست خودرو در کدام بخش ماشین های سنگین و سبک قرار دارد؟

جلوبندی خودرو ، شامل قطعات مختلفی از جمله سگدست ، شغال دست ، اکسل ، سیبک و … می باشد که شاید بتوان گفت ، در این بین سگدست بخش حیاتی و اصلی در بخش جلو بندی ماشین می باشد.

هندلینگ ماشین های سبک و سنگین ، توسط قطعات جلوبندی خودرو که در واقع در بخش زیرین جلوی ماشین نصب شده اند ، انجام می گیرد. سگدست نیز در این بخش نقش مهمی دارد و سیستم تعلیق و سایر اجزای چرخ ، بر روی آن نصب می شود.

در واقع محوری که چرخ های ماشین حول آن می چرخد ، سگدست یا به اصطلاح دیگر نشیمنگاه است که یاتاقان نیز بر روی آن نصب می شود.

چه قطعات و لوازمی به سگدست متصل است؟

در دو طرف سگدست ، بوش های محوری یا بوشینگ قرار دارند. سگدست به واسطه این بوش های محوری از یک سمت به قطعات متحرک سیستم تعلیق خودرو و از سمت دیگر ، به شاسی خودرو متصل می باشد. به عبارتی می توان گفت وظیفه اتصال شاسی به قطعات تعلیق و هم چنین حرکت خودرو را بر عهده دارد.

بلبرینگ چرخ نیز از دیگر قطعاتی است که به سگدست متصل می شود. قسمت ثابت بلبرینگ به سگدست متصل است و بر روی قسمت متحرک آن دیسک ترمز نصب می شود که همراه با چرخ می چرخد.

از دیگر قطعات خودرو متصل به سگدست ، کمک فنرها می باشد که از یک طرف به سگدست و از طرف دیگر به شاسی ماشین متصل هستند. وظیفه کمک فنر جذب ضربات وارد شده به ماشین و جلوگیری از ورود آن به اتاق می باشد.

انواع سگدست و بوش های محوری خودروهای سنگین
انواع سگدست و بوش های محوری خودروهای سنگین

سگدست چرخ های جلو و چرخ های عقب چه تفاوتی دارند؟

می دانیم که چرخ های جلو متحرک و چرخ های عقب ماشین ها ثابت هستند که همین امر سبب تفاوت در سگدست چرخ های جلو و عقب ماشین می شود. برای اینکه سگدست های جلو ، به چرخ ها زاویه بدهند ، شبیه لولا هستند و با داشتن اهرم ، چرخ ها زاویه دار می شوند.

چه عواملی سبب آسیب به سگدست ماشین می شود؟

سگ دست ، از قطعات با طول عمر بالا در ماشین های سبک و سنگین می باشد. در واقع این قطعه ماشین ، خود به خود دچار آسیب نمی شود و از قطعات با استحکام بالا می باشد. اما به هرحال ممکن است در اثر تصادف یا چاله های عمیق ، آسیب جدی به آن وارد می شود.

انحراف و کشیدگی ماشین به یک سمت ، از نشانه های آسیب و خرابی آن می باشد .خرابی سگدست ها باعث ایجاد فشار به جلوبندی و آسیب به دیگر قطعات می شود که ممکن است هزینه های هنگفتی را برای شما به ثمر آورد! پس با مشاهده این نشانه باید به فکر تعمیر و تعویض آن باشید.

همان طور که گفتیم ، پادما ، شرکت تولیدی قطعات و لوازم یدکی خودرو ، ماشین های سبک و سنگین در تهران و اصفهان می باشد که لوازم سگدست نیز از جمله قطعات تولیدی آن می باشد. پس می توانید با اعتماد به ما ، قطعه ای با کیفیت و مطابق با استانداردهای جهانی خریداری نمایید.

آدرس: اصفهان- خیابان امیرکبیر- ساختمان پادما

شماره تماس: 33112-031     و  8-36651621-031

آدرس اینستاگرام: www.instagram.com/padmairan  

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *